Frakt og Leveringstid

Generelt:

Haster pakken din så skriv gjerne inn en melding i kassen, gjerne med hvilken dato du skal bruke produktene slik at vi kan prioritere nettopp din pakke. 

 

Levering

Når ordren din er behandlet og pakket vil du få en leveringsbekreftelse på den epost adressen du oppga ved bestilling. Dette skjer normalt i løpet av 24 timer etter du bestilte varen. ( I perioder med stor pågang kan det ta noe lenger tid, skriv da gjerne en melding enten i notatfeltet i kassen eller på mail til oss om pakken haster) Normalt vil du da ha varene 2-7 virkedager fra vi har mottatt din bestilling (Avhengig av postgangen).  Til Nord-Norge må man beregne litt ekstra tid.  Posten gir deg beskjed når pakken kan hentes. 

Har du ikke fått pakken din en uke etter at du bestilte, så ta gjerne kontakt med oss slik at vi kan undersøke saken. 

For at du skal være sikret å få pakken din så er det viktig at du oppgir riktig og fullstendig navn og adresse. Bor du ikke på adressen du oppgir så må du oppgi navnet på den som bor der for at pakken skal komme frem. (Dette er posten sine regler).

Kommer pakken din i retur til oss pga feil i oppgitt navn eller adresse vil du normalt ikke få refundert beløpet du har/skal betale. Er pakkens verdi under kr 500,- vil du i tillegg få en faktura for våre faktiske utgifter med forsendelsen. Dette gjelder også om du unnlater å hente pakken din.

Om du bor i samme kommune som oss (Askøy) så kan du velge å få pakken levert på døren som alternativ i kassen.


Vi kan dessverre ikke stå ansvarlig for eventuelle forsinkelser i postgangen.

 

Pakke i postkassen 

Når du ikke skal bestille så mye så er dette vårt rimeligste alternativ. Vi samler opp pakker med dette alternativet og sender ut 1 til 2 ganger i uken. 

Dette fraktalternativet inkluderer ikke sporing og forsikring.

Med dette alternativet kommer pakken din rett i postkassen. Er pakken for stor til postkassen vil du få beskjed på ditt oppgitte telefonnummer (evnt i posten sin app) når pakken din er på ditt lokale postkontor/post i butikk. 

Du har to ukers frist til å hente pakken. Gjør du ikke det vil den bli returnert tilbake til oss. Dette er Postens reglementer.

Er pakken din for stor/tung til at vi kan bruke dette fraktalternativet så vil vi oppjustere det til Norgespakken manuelt på ordren din. Mener du at dette må være feil, så ta kontakt med oss på chat eller mail for å få dette avklart. 

 

Norgespakken/andre leveringsmåter med sporing

Ønsker du sporing og forsikring eller at pakken er for stor/tung til å sendes med vår faste frakt så kan du velge Norgespakken.  

Er du opptatt av at pakken skal sendes på en miljøvennlig måte kan du velge Klimanøytral Servicepakke (fraktkostnad endres ved vekt/størrelse/postnummer)

Haster bestillingen din, anbefaler vi å bruke fraktalternativet bedriftspakke - levert på dør. Skriv også gjerne en liten notis i merknadsfeltet. 

 

Betaling

Du kan selv velge betalingsmåte hos oss, enten du foretrekker vanlig kortbetaling, faktura, vipps eller bankoverføring.


Oppkrav
 
Hvis du har valgt oppkrav, vil gebyret komme i tillegg til fakturabeløpet. Om du ikke henter ut pakken vil du bli fakturert for oppkravsgebyr og frakt tur/retur, pluss omkostninger på kr 300,- 
 

Retur av varer

Om du angrer på kjøpet ditt så kan du selvsagt bruke angreretten din. Sammen med ordrebekreftelsen din ligger også angrerettskjema som du kan fylle ut og sende tilbake til oss enten på mail eller sammen med varene dine.Dette må gjøres innen 14 dager etter at varene ble gjort tilgjengelig for deg (ankomstdato på postkontoret/post i butikk) Vi setter pris på om du oppgir årsak til returen (dette er ikke et krav) slik at vi kan bli bedre. Retur porto må du betale selv. 

Varene må returneres til oss i original emballasjen uåpnet og i original stand slik at de kan selges igjen på en normal måte for at du skal få pengene igjen for varen. Varer som er brukt eller tatt ut av originalemballasjen vil ikke bli refundert. Pengene dine blir refundert når vi har mottatt varen gitt at tidsfrister og andre betingelser er oppfyllt. 

 

 

Kunder på Svalbard


Posten har innført et eget gebyr på pakker som sendes til Svalbard. Av denne grunn blir hver bestilling belastet med dette gebyret som f.t. er kr 160,- .